Începuturile mărcii americane Black Diamond datează din 1957, când fondatorul său, Yvon Chouinard, a decis să înceapă să producă echipamente specializate pentru alpinism. Inițial, a fost vorba de cârlige, dar marca s-a dezvoltat tot timpul și și-a extins sortimentul cu produse noi, cum ar fi prietenii și oase, care sunt o formă non-invazivă de cățărare pentru stânci. Compania a continuat să își dezvolte sistemele de producție și soluțiile tehnologice inovatoare pentru diferitele tipuri de produse, ceea ce i-a consolidat poziția puternică în industria sportului de-a lungul anilor.
Fabricarea de echipamente de alpinism este activitatea principală a Black Diamond. Pentru a garanta utilizatorului un nivel ridicat de siguranță, compania se asigură că fiecare produs este testat temeinic înainte de a fi pus în vânzare. Datorită acestui fapt, pe piață sunt comercializate numai produse dovedite, caracterizate printr-o durabilitate excelentă.
Echipa brandului este formată din profesioniști care sunt în același timp pasionați de alpinism și utilizatori zilnici ai echipamentelor produse de Black Diamond. Aceștia sunt capabili să transpună cunoștințele lor practice în dezvoltarea de accesorii de ultimă generație, care se traduc într-o eficiență excelentă a antrenamentului de alpinism.
Printre tehnologiile specializate utilizate în produsele mărcii se numără FlickLock, adică un sistem de blocare pentru bețele de trekking, JetForce, utilizat în rucsacurile de avalanșă, și airNET, care asigură ușurință și durabilitate pentru hamurile de alpinism. În prezent, oferta largă a mărcii Black Diamond include echipamente de alpinism precum plutoane, hamuri, detectoare de avalanșă, centuri expres, dar și alte produse utile în timpul drumețiilor (bețe de drumeție, lanterne) și îmbrăcăminte tehnică.