Originile brandului de outdoor The North Face datează din 1966, când fondatorii Douglas și Suzie Tompkins au decis să deschidă un mic magazin de echipamente de alpinism. Abia câțiva ani mai târziu, când Kenneth Klopp s-a alăturat echipei, compania a început să producă propriile accesorii pentru exterior și a început încet-încet să își construiască o poziție puternică pe piață.
În 1969, The North Face a lansat primul său produs revoluționar - rucsacul Ruhstac cu buzunare practice. Nu a trecut mult timp până când a fost lansat un alt produs emblematic, Oval Intention, un cort care putea rezista rafalelor puternice de vânt. La începutul anilor '80 și '90, producătorul a lansat și o linie de îmbrăcăminte dedicată schiorilor și snowboarderilor, care continuă să fie foarte populară și astăzi. Marca stabilește în mod constant noi standarde în producție și creează tendințe moderne.
Pentru The North Face, este important să își îmbunătățească produsele și să dezvolte tehnologii inovatoare care pot îmbunătăți performanța unui anumit produs. Acesta este motivul pentru care, încă din 1976, marca și-a deschis un laborator intern, cu ingineri și designeri calificați. Acolo au fost dezvoltate primele materiale care utilizează membrana impermeabilă GORE-TEX®, împreună cu alte tehnologii, cum ar fi FUTURELIGHT™, FlashDry™, WINDWALL® și Vectiv™. De-a lungul anilor, The North Face a devenit una dintre cele mai importante mărci din industria articolelor sportive, cu o gamă de produse care include accesorii practice pentru activități în aer liber, îmbrăcăminte tehnică și încălțăminte pentru drumeții și alpinism.
Din 1997, motto-ul brandului a fost "Niciodată să nu te oprești din explorat". Acest motto a ghidat compania încă de la înființare și i-a permis să dezvolte noi competențe de producție. În plus, echipa The North Face este formată din pasionați de activități în aer liber, precum Sally McCoy, care în anii 1970 a escaladat cel mai înalt vârf din lume, Muntele Everest (8848 m).