Ortovox și-a început activitatea în 1976, când fondatorul său, Gerald Kamper, a proiectat instrumente de măsurare speciale pentru construcții. La scurt timp după aceea, și-a transformat cunoștințele practice în primul detector de avalanșe, care a devenit rapid popular. Cu toate acestea, marca nu se mulțumește cu acest succes și continuă să își extindă în mod constant gama cu modele mai inovatoare, care sunt completate de alte instrumente de avalanșă.
La sfârșitul anilor '80, Ortovox a lansat, de asemenea, propria linie de îmbrăcăminte sportivă din lână și, doar un deceniu mai târziu, și-a extins și mai mult gama de îmbrăcăminte cu pulovere călduroase, șepci și brățări. În acest timp, marca continuă să se specializeze și în îmbunătățirea detectoarelor de avalanșă. În 1990, a fost lansat primul model cu tehnologie LED, urmat câțiva ani mai târziu de un detector cu LED-uri care indică intensitatea semnalului. Aceste invenții au devenit repere nu numai pentru dezvoltarea mărcii, ci și pentru producția de accesorii pentru avalanșe de către alți producători.
Ortovox este și mai faimoasă pentru colaborarea cu alpinistul italian Hans Kammerland, împreună cu care a dezvoltat rucsacul ușor X-light cu tehnologie Ripstop Cordura.
Anii 2000 au fost o perioadă de dezvoltare specială pentru marcă. Aceasta a dezvoltat detectoare de avalanșă inovatoare, cum ar fi modelele ORTOVOX m2 și m2 Exclusive, precum și rucsaci funcționali din liniile Powder Performance și Top Rider. Acestea sunt dezvoltate în colaborare cu specialiști ortopezi și, prin urmare, încorporează tehnologii precum O-Flex-Frame. Între timp, compania lansează, de asemenea, lenjerie de corp funcțională din lână merino și jachete soft și hardshell.
Marca Ortovox reprezintă ani de experiență și dezvoltare, pentru care este apreciată în rândul specialiștilor din industria sportului. Produsele sale sunt folosite în întreaga lume de către sportivii profesioniști și de toți iubitorii de alpinism și sporturi de iarnă.