Istoria mărcii italiene Giro datează de mai bine de 30 de ani și a fost fondată de Jim Gentes, un "om obsedat" de design și de răspunsul la nevoile nesatisfăcute ale pasionaților de ciclism. Compania afirmă că: "Atâta timp cât vă străduiți să fiți mai rapizi, mai mari și mai buni, noi vom produce echipamentul care vă va ajuta să ajungeți acolo".
Atenția la cel mai mic detaliu este unul dintre elementele cheie de diferențiere ale Giro. De la casca accesibilă, la potrivirea și materialul tricourilor, până la clicul pe care îl face Switchblade atunci când bara de bărbie funcționează.
În 1985, a fost creată prima cască Advantage™, concepută pentru triatleți; doi ani mai târziu, la Turul Franței, un tânăr american pionier al noilor echipamente aerodinamice (inclusiv casca Aerohead™) câștigă cursa de trei săptămâni cu opt secunde; iar în 1992, marca creează o sticlă de apă modulară cu o deschidere largă pentru capac (sticla "pop-top"), care devine un simbol al ciclismului.
Producătorul italian a produs, de asemenea, descoperiri precum butonul de reglare Roc Loc® pentru o stabilitate îmbunătățită a căștii pe rădăcini și stânci, o cască modulară integrală pentru freerideri, o cască ușoară pentru zăpadă cu orificii de aerisire, ochelarii cu lentile interschimbabile Manifes™, cizme de ciclism care se remarcă prin ținută, confort și adaptabilitate sau casca Aether MIPS cu un design aerisit, deschis și tehnologie MIPS Spherical pentru a oferi cicliștilor o mai bună protecție a capului.
În prezent, Giro nu înseamnă doar căști de protecție, ci și încălțăminte specializată pentru ciclism, îmbrăcăminte funcțională pentru bărbați, femei și copii, precum și accesorii precum ochelari de MTB, mănuși, sticle de apă sau șepci.