Livrare gratuită pentru comenzile cu o valoare de peste 299 lei.

Livrarea gratuită nu include expedierile cu volum mare.

Mai multe despre livrare
30 de zile pentru retur de la data livrării coletului. Verifică cum să efectuezi returul
Majoritatea produselor le expediem până la 48h.

Perioada de realizare a comenzilor poate varia în funcție de disponibilitatea produselor și a metodei de livrare alese.

Verifică informațiile detaliate
Sportano este distribuitorul produselor a peste 600 de mărci de top.

Garantăm originalitatea produselor oferite.

Despre noi
Nav switch

Introduceți un termen de căutare pentru a vedea sugestiile.

Seturi de frâne

Kituri de frână în gama Sportano 

Frânele sunt una dintre cele mai importante componente ale fiecărei biciclete. Ele asigură nu numai confortul călătoriei, ci mai ales siguranța biciclistului. În funcție de tipul de bicicletă, de stilul de pedalare și de terenul pe care pedalați, diferite seturi de frâne vor avea aplicații diferite.

La Sportano, ne-am ocupat de piese profesionale pentru biciclete, așa că veți găsi la noi kituri de frână de la mărci precum SRAM și Shimano.

Kituri de frână față: construcție și aplicare 

În lumea ciclismului, frânele față joacă un rol absolut crucial în asigurarea controlului vehiculului și a siguranței utilizatorului. Atunci când ciclistul apasă pe mânerul frânei, frâna față este cea care reacționează prima, transformând energia cinetică în căldură și oprind efectiv bicicleta.

În funcție de tipul de bicicletă, utilizarea și designul frânelor față pot varia. Un biciclist de munte care conduce o bicicletă de munte pe un teren accidentat și noroios va avea nevoie de o putere de frânare diferită de cea a unei persoane care merge pe drumuri de oraș plane. Frânele cu disc, utilizate adesea pe bicicletele de munte, utilizează un disc metalic fixat cu șuruburi pe roată și etrieri care comprimă acest disc pentru a opri bicicleta. Acest sistem este extrem de eficient în condiții dificile, unde frânele tradiționale cu saboți ar putea să nu funcționeze din cauza noroiului sau a apei.

Pentru bicicletele de oraș și de turism, frânele tradiționale cu saboți sunt adesea suficiente. Acestea funcționează prin strângerea plăcuțelor de frână de pe janta roții, creând frecare și oprind bicicleta. Acestea sunt ușor de întreținut și adesea mai ieftine de cumpărat decât frânele cu disc.

Ansambluri de frână spate: principalele diferențe și caracteristici 

În timp ce frânele din față joacă un rol major în oprirea bicicletei, frânele din spate sunt mai responsabile pentru controlul vitezei și stabilizarea deplasării, în special pe coborâri. Este important ca frânele din spate să funcționeze bine, deoarece oferă echilibru și control, mai ales atunci când frânele din față sunt foarte solicitate.

Bicicletele actuale pot fi echipate cu frâne spate cu disc sau cu sabot, în funcție de model și de utilizarea preconizată. Un ciclist care folosește o bicicletă de curse pe șosea va prefera probabil frânele ușoare cu sabot, care oferă suficientă putere de frânare fără greutatea suplimentară a unui disc. Un biciclist de munte, pe de altă parte, va aprecia eficiența și fiabilitatea frânelor pe disc spate, care funcționează eficient chiar și în condiții dificile.

Unul dintre aspectele cheie care diferențiază frânele din spate de cele din față este amplasarea și mecanismul lor de funcționare. Este important ca frânele spate să fie echilibrate corespunzător pentru a preveni blocarea roților și eventualele derapaje, în special pe suprafețe alunecoase.

Materiale și tehnologii pentru trusele de frână 

Când ne gândim la frânele de bicicletă, ne concentrăm de obicei asupra funcției lor - oprirea bicicletei. Cu toate acestea, eficiența și fiabilitatea funcționării acestora depinde în mare măsură de materialele din care sunt fabricate și de tehnologia utilizată la fabricarea lor.

Aluminiul este unul dintre cele mai comune materiale utilizate la fabricarea seturilor de frână. De ce? Pentru că este ușor, durabil și relativ ieftin. Aluminiul este deosebit de comun în fabricarea etrierelor și mânerelor de frână datorită rezistenței sale și rezistenței la coroziune. În plus, datorită proprietăților sale, este ușor modelabil, permițând producătorilor să creeze mecanisme de frânare precise și eficiente.

Dar nu uitați de fibra de carbon - un material care a devenit un standard în lumea bicicletelor de curse și de munte high-end. Fibra de carbon oferă o rigiditate incredibilă la o greutate foarte mică, ceea ce o face alegerea ideală pentru cei care caută orice oportunitate de a economisi grame pe echipamentul lor.

Tehnologiile moderne de producție joacă, de asemenea, un rol esențial. Tehnologiile CNC (Computer Numerical Control) permit ca piesele complexe să fie tăiate și prelucrate cu precizie, cu toleranțe minime. Acest lucru garantează că fiecare componentă a kitului de frână se potrivește perfect, asigurând performanță și fiabilitate maxime.

Să menționăm, de asemenea, tehnologia laser, care este adesea utilizată pentru a crea crestături precise în discurile de frână. Aceste crestături ajută la distribuirea căldurii în timpul frânării, ceea ce previne supraîncălzirea frânelor și garantează performanțe constante.

În cele din urmă, merită menționat cauciucul și materialele compozite, care sunt utilizate la fabricarea plăcuțelor de frână. Alegerea corectă a materialului pentru plăcuțele de frână este crucială, deoarece acestea trebuie să asigure o frecare excelentă, dar în același timp să fie rezistente la uzură și căldură.

Extindere descriere Restrângere descriere