Papucii iconici au fost creați în 1958 de Havaianas, o marcă braziliană de flip flop inspirată de sandala japoneză Zori, cu talpa subțire din paie de orez și curelele din material textil. Șlapii Havaianas folosesc forma boabelor de orez ca textură a tălpii, rezultând confort, durabilitate și versatilitate.
Reticența inițială de a purta flip-flops, asociată cu sărăcia, i-a transformat într-o tendință cult, văzută nu doar pe plajă sau la piscină. Flip flopii cu talpă de cauciuc, datorită gamei largi de culori și modele și a confortului de purtare, au devenit parte din multe ținute diferite.
La începutul anilor 1990 a avut loc o schimbare majoră în dezvoltarea brandului, care până atunci oferise doar un singur model - Tradicional (talpa era albă în partea superioară și se potrivea cu culoarea dungilor de dedesubt). După ce au observat cum surferii treceau la stiluri mai colorate (separau dungile de talpă și întorceau talpa cu susul în jos), designerii Havaianas au creat noul model Top în patru culori: negru, albastru regal, mov și roz (gama Top include acum peste 15 culori diferite).
În prezent, Havaianas este liderul mondial pe piața sandalelor, vânzând peste 252 de milioane de perechi pe an în peste 100 de țări. Compania are sediul central în Sao Paulo, Brazilia, și birouri regionale în Los Angeles, Madrid și Hong Kong. Brandul este angajat în favoarea sustenabilității și ecologiei (toate materialele rămase în urma procesului de producție sunt refolosite sau reciclate). Pe lângă flip flop-uri, Havaianas este, de asemenea, un producător de genți de plajă, prosoape, espadrile și mici accesorii.