Livrare gratuită pentru comenzile cu o valoare de peste 200 lei.

Livrarea gratuită nu include expedierile cu volum mare.

Mai multe despre livrare
30 de zile pentru retur de la data livrării coletului. Verifică cum să efectuezi returul
Majoritatea produselor le expediem până la 48h.

Perioada de realizare a comenzilor poate varia în funcție de disponibilitatea produselor și a metodei de livrare alese.

Verifică informațiile detaliate
Nav switch

Introduceți un termen de căutare pentru a vedea sugestiile.

Butuci

Butuci de bicicletă - alegerea corectă într-un magazin de sport SportanoMotivul este o componentă cheie a unei roți de bicicletă, care leagă janta de cadrul bicicletei prin intermediul spițelor. Funcția sa principală este de a asigura o rotație lină a roții datorită rulmenților interni. Un butuc bun asigură nu numai o pedalare eficientă, ci și durabilitate și fiabilitate într-o varietate de condiții de pedalare.Diferențe între butucii față și spateÎn timp ce atât butucii față, cât și cei spate sunt folosiți pentru a fixa roata de bicicletă la cadru, aceștia au modele diferite și îndeplinesc funcții diferite în mecanica bicicletei. Butucul față este în primul rând responsabil pentru a permite roții să se rotească fără probleme. În cele mai multe cazuri, acesta are un design mai simplu decât butucul spate. Acesta nu are mecanisme suplimentare sau rulmenți complecși. Datorită acestei simplități, este de obicei mai ușor decât omologul său din spate. Pentru mulți cicliști, greutatea butucului din față joacă un rol important, mai ales când vine vorba de ciclism montan sau de curse, unde fiecare gram contează. Butucul spate, pe de altă parte, este mai complicat. Pe lângă faptul că permite roții să se rotească, acesta are și un rol cheie în transferul de putere de la picioarele ciclistului la roata în sine, făcând bicicleta să se miște. Pentru a realiza acest lucru, butucul spate este echipat cu un mecanism care funcționează cu casetă sau roata liberă - unde lanțul bicicletei se agață de roată. Ca atare, butucii spate tind să fie mai grei și mai elaborați decât butucii față. În plus, în funcție de tipul de bicicletă și de utilizarea preconizată, un butuc spate poate fi echipat cu o varietate de sisteme de deraiere, de la cele tradiționale la cele moderne. Un alt aspect care diferă între cele două butuci este metoda de fixare. La unele biciclete moderne, butucii spate au un ampatament mai larg, ceea ce permite o mai bună distribuție a transmisiei și crește rigiditatea roții. Această spațiere este deosebit de populară pe bicicletele MTB, unde stabilitatea și puterea sunt esențiale.Tipuri de rulmenți în butuci: de la tradițional la ceramiceRulmenții din butuci joacă un rol esențial în fluiditatea și eficiența ciclismului. Aceștia sunt responsabili pentru a permite roții să se rotească în jurul unei axe, minimizând în același timp frecarea. Ca atare, alegerea rulmentului potrivit este importantă pentru fiecare ciclist, indiferent de nivelul său de expertiză sau de caracteristicile specifice de pedalare. Rulmenții tradiționali cu bile sunt cel mai vechi și cel mai comun tip de rulment din butucii de bicicletă. Aceștia constau dintr-o serie de bile, care sunt plasate între două inele. Aceste bile, pe măsură ce se mișcă, reduc frecarea și permit roții să se rotească fără probleme. Deși au un design simplu și sunt relativ ieftini, aceștia pot necesita întreținere și înlocuire periodică, mai ales dacă sunt expuși la condiții dure, cum ar fi noroiul sau apa. Pe măsură ce tehnologia bicicletelor a evoluat, rulmenții pentru mașini au intrat pe piață. Aceștia sunt unități sigilate care oferă o protecție mult mai bună împotriva murdăriei și a umidității. Acest lucru le face mai durabile și necesită mai puțină întreținere decât rulmenții tradiționali cu bile. Principalul lor avantaj este durabilitatea sporită și reducerea frecării, ceea ce duce la o rulare mai lină. Tehnologia modernă a dus, de asemenea, la dezvoltarea rulmenților ceramici. Aceștia sunt fabricați din materiale ceramice, care au o duritate și o rezistență excepțională la uzură. Rulmenții ceramici oferă cel mai mic nivel de frecare în comparație cu alte tipuri de rulmenți, ceea ce îi face alegerea ideală pentru cicliștii profesioniști și pentru cei care caută performanțe maxime. Deși tind să fie mai scumpi decât rulmenții tradiționali sau cei de mașină, longevitatea și performanța lor compensează adesea prețul mai mare. Atunci când alegeți rulmenții pentru butucii de bicicletă, merită să luați în considerare condițiile în care veți pedala, precum și preferințele personale și bugetul dumneavoastră. Indiferent de alegerea dumneavoastră, un butuc bine ales și bine întreținut, cu rulmenții potriviți, îmbunătățește semnificativ confortul și calitatea ciclismului.Sisteme Snap-on: de la clasici la soluții moderne soluțiiSistemul de prindere la clic al butucului determină modul în care roata este fixată pe bicicletă. Piulițele și știfturile tradiționale sunt o soluție veche, care este încă populară pe unele biciclete de oraș sau de turism. Cu toate acestea, majoritatea bicicletelor moderne folosesc sisteme snap-on care permit schimbarea rapidă și ușoară a roților, fără a fi nevoie de unelte. Există diferite tipuri de astfel de sisteme, inclusiv închizători filetați, închizători cu pârghie și cele mai recente evoluții, cum ar fi axele "thru-axle", care oferă o rigiditate și o securitate și mai mare. Atunci când alegeți butuci pentru bicicleta dumneavoastră, merită să acordați atenție tuturor acestor aspecte pentru a vă asigura cel mai bun confort și performanță de rulare.
Extindere descriere Restrângere descriere