Livrare gratuită pentru comenzile cu o valoare de peste 299 lei.

Livrarea gratuită nu include expedierile cu volum mare.

Mai multe despre livrare
30 de zile pentru retur de la data livrării coletului. Verifică cum să efectuezi returul
Majoritatea produselor le expediem până la 48h.

Perioada de realizare a comenzilor poate varia în funcție de disponibilitatea produselor și a metodei de livrare alese.

Verifică informațiile detaliate
Sportano este distribuitorul produselor a peste 600 de mărci de top.

Garantăm originalitatea produselor oferite.

Despre noi
Nav switch

Introduceți un termen de căutare pentru a vedea sugestiile.

Butuci

Butuci pentru biciclete - alegerea corectă în magazinul Sportano 

Butucul este o componentă cheie a unei roți de bicicletă, conectând janta la cadrul bicicletei prin intermediul spițelor. Principala sa funcție este de a asigura roata să se rotească fără probleme datorită rulmenților interni. Un butuc bun asigură nu numai o pedalare eficientă, ci și durabilitate și fiabilitate în diverse condiții de utilizare. 

Diferențe între butucii față și cei spate 

Deși atât butucii față, cât și cei spate sunt utilizați pentru a fixa roata bicicletei pe cadru, aceștia au modele diferite și îndeplinesc funcții diferite în mecanica bicicletei.

Butucul din față este principalul responsabil pentru rotirea ușoară a roții. În majoritatea cazurilor, designul său este mai simplu decât al butucului spate. Acesta nu are mecanisme suplimentare sau rulmenți complecși. Din cauza acestei simplități, acesta este de obicei mai ușor decât omologul său din spate. Pentru mulți cicliști, greutatea butucului față joacă un rol important, în special atunci când este vorba de ciclism montan sau de curse, unde fiecare gram contează.

Butucul spate, pe de altă parte, este mai complex. Pe lângă faptul că permite roții să se rotească, acesta are, de asemenea, un rol cheie în transferul puterii de la picioarele ciclistului la roata în sine, făcând bicicleta să se miște. Pentru a realiza acest lucru, butucul spate este echipat cu un mecanism care funcționează cu caseta sau roata liberă - unde lanțul bicicletei se agață de roată. Ca atare, butucii spate tind să fie mai grei și mai elaborați decât butucii față. În plus, în funcție de tipul de bicicletă și de utilizarea preconizată, butucul spate poate fi echipat cu o varietate de sisteme de schimbător, de la cele tradiționale la cele moderne.

Un alt aspect care diferă între cele două butuci este metoda de montare. Pe unele biciclete moderne, butucii spate au un ampatament mai larg, ceea ce permite o distribuție mai bună a transmisiei și crește rigiditatea roții. Această spațiere este deosebit de populară pe bicicletele de munte, unde stabilitatea și puterea sunt esențiale.

Tipuri de rulmenți pentru butuci: de la tradițional la ceramic 

Rulmenții din butuci joacă un rol esențial în fluiditatea și eficiența ciclismului. Ele sunt responsabile pentru a permite roții să se rotească în jurul unei axe, minimizând în același timp frecarea. Ca atare, alegerea rulmentului potrivit este importantă pentru fiecare ciclist, indiferent de nivelul său de expertiză sau de caracteristicile specifice de pedalare.

Rulmenții cu bile tradiționali sunt cel mai vechi și cel mai comun tip de rulment din butucii de bicicletă. Acestea constau într-o serie de bile care sunt plasate între două inele. Aceste bile, pe măsură ce se mișcă, reduc frecarea și permit roții să se rotească fără probleme. Deși au un design simplu și sunt relativ necostisitoare, acestea pot necesita întreținere și înlocuire periodică, mai ales dacă sunt expuse la condiții dure, cum ar fi noroiul sau apa.

Pe măsură ce tehnologia bicicletelor s-a dezvoltat, pe piață au apărut rulmenți pentru mașini. Acestea sunt unități sigilate care oferă o protecție mult mai bună împotriva murdăriei și umidității. Acest lucru le face mai durabile și necesită mai puțină întreținere decât rulmenții cu bile tradiționali. Principalul lor avantaj este durabilitatea sporită și frecarea redusă, rezultând o deplasare mai lină.

Tehnologia modernă a condus, de asemenea, la dezvoltarea rulmenților ceramici. Acestea sunt fabricate din materiale ceramice care au duritate și rezistență la uzură excepționale. Rulmenții ceramici oferă cel mai scăzut nivel de frecare în comparație cu alte tipuri de rulmenți, ceea ce îi face alegerea ideală pentru cicliștii profesioniști și pentru cei care caută performanță maximă. Deși acestea tind să fie mai scumpe decât rulmenții tradiționali sau de mașină, longevitatea și performanța lor compensează adesea prețul mai mare.

Atunci când alegeți rulmenți pentru butuci de bicicletă, merită să luați în considerare condițiile în care veți pedala, precum și preferințele personale și bugetul dumneavoastră. Indiferent de alegerea dvs., un butuc bine ales și bine întreținut, cu rulmenții potriviți, îmbunătățește semnificativ confortul și calitatea mersului pe bicicletă.

Sisteme de închidere: de la clasice la soluții moderne 

Sistemul de blocare a butucului determină modul în care roata este fixată pe bicicletă. Piulițele și știfturile tradiționale sunt o soluție veche care este încă populară pe unele biciclete de oraș sau de turism. Cu toate acestea, majoritatea bicicletelor moderne folosesc sisteme de prindere care permit schimbarea rapidă și ușoară a roților fără a fi nevoie de unelte. Există diferite tipuri de astfel de sisteme, inclusiv încuietori filetate, încuietori cu pârghie și cele mai recente dezvoltări, cum ar fi axele "thru-axle", care oferă rigiditate și securitate și mai mari.

Atunci când alegeți butucii pentru bicicleta dvs., merită să acordați atenție tuturor acestor aspecte pentru a asigura cel mai înalt nivel de confort și performanță de rulare.

Extindere descriere Restrângere descriere