Istoria companiei elvețiene Mammut datează din 1862, când Kaspar Tanner a început să producă frânghii pentru diverse scopuri, însă primul logo și nume Mammut (cu referire la frânghie) a început să funcționeze în 1943. Astăzi, produsele cu un mamut negru (simbol al forței și rezistenței) pe un fundal roșu sunt alese de alpiniștii profesioniști, alpiniștii pasionați, schiorii, precum și de iubitorii de munte în scop recreativ.
Deși Mammut a început cu frânghii de alpinism (în 1964 o singură frânghie dinamică a fost certificată de UIAA - Federația Internațională a Asociațiilor Alpine), următorii ani de activitate au adus extinderea producției cu: detectoare de avalanșă (cultul Barryvox), jachete și pantaloni cu membrană Gore-Tex®, pantaloni softshell, colecția de alpinism care include îmbrăcăminte, carabiniere și hamuri de alpinism, rucsacuri (inclusiv rucsacuri de avalanșă) până la colecția urbană de îmbrăcăminte din seria Delta X Mammut. Din oferta gigantului elvețian de pe piața outdoor nu lipsesc pantofii de trekking cu talpă Vibram®, sacii de dormit, căștile de protecție și echipamentele de avalanșă.
Mammut se concentrează pe procese de producție sigure, reciclare și materiale ecologice, protecția lucrătorilor (membru al Fair Wear Foundation) și sustenabilitate.
Fiabilitatea, calitatea înaltă a manoperei și a materialelor dovedite, tehnologiile inovatoare și adaptarea la condițiile specifice ale activităților în aer liber sunt caracteristicile care i-au adus lui Mammut recunoașterea și utilizatorii loiali.